יום שבת, 11 באפריל 2015

סובלים מנשירת שיער? מסכת שיער מוצלחת תוצרת בית


מדהים כמה מידע שימושי אפשר למצוא בקבוצות השונות בפייסבוק.
כל אחת ניסתה, קנתה או בדקה מוצר/ שיטה וגם יש לה את הבמה
לשתף עם האחרות. אחד השיתופים המוצלחים ביותר שקראתי הוא
על מסיכות תוצרת בית להפסקת נשירות שיער ועידוד צמיחה.




רוב הפרסומים על מסיכות שיער להפסקת נשירת שיער/ הגברת קצב גדילת 
השיער אומרים שיש לערבב שמנים שונים כמו שמן קיק, שמן קוקוס וכד' 
ולמרוח על הקרקפת (ראו סרטון כאן). 
מסיכה מדוברת אחרת, היא "מסיכת חרדל" אשר בחרתי לנסות.
לצערי, אני לא זוכרת מאיזו קבוצה העתקתי את מתכון הכנת המסיכה ואופן 
השימוש בה וכמובן שאין לי מושג למי לתת קרדיט. בחיפוש בקבוצות השונות
וגם ברשת מצאתי מספר מתכוני "מסיכת חרדל" לשיער אשר שונים אך במעט 
במרכיבי המתכון.
סרטון הדגמה תוכלו למצוא כאן.

מאחר והניסוי שלי הצליח (מעל המשוער), אעלה לכאן את המתכון בו אני
השתמשתי. 
ערבבו בקערה את החומרים הבאים:
  • 2 כפות אבקת חרדל. 
  • 2 כפות מים רותחים.
  • 1 חלמון ביצה.
  • 2 כפות שמן זית (או כל שמן קוסמטי אחר).
  • 2 כפיות סוכר.
את אבקת החרדל רכשתי בחנות "טיב טעם" במחיר של 4.5 ש"ח - 5.20 ש"ח
לכמות של 100 גר' המספיקה ל-5 טיפולים, אם מכינים מסכה על פי הכמויות
במתכון זה.

חרדל הוא אחד מסוגי המרכיבים הדרושים לנו בגוף על מנת לשמור
על שיער בריא.
מתוך מאמר "טיפים להאצת צמיחת השיער" מאתר "בא-במייל":
"זה כמעט בלתי אפשרי להגביר את קצב צמיחת השיער. יחד עם זאת,
שיער בריא צומח מהר יותר משיער חלש ועל כן, טיפול טוב בשיער
יעזור לו להישאר בריא וחזק." 


הקפידו למרוח את התערובת סמוך להכנה כי היא מתקשה  יותר ככל 
שעובר הזמן.

אופן השימוש:

מורחים את התערובת על הקרקפת (צמוד לשורשים) - אם הכמות גדולה מדי, 
ניתן לצמצם את כמויות המרכיבים. התערובת סמיכה ודביקה מאוד ולכן היה 
לי נוח למרוח אותה עם האצבעות (שימו כפפות). 
צפו לריח חזק וחריף מאוד של חרדל.

על פי ההוראות במתכון זה, בחודש הראשון יש למרוח את המסכה רק פעם 
בשבוע ולהישאר איתה עד חצי שעה בלבד בכל פעם. בהמשך, ניתן למרוח
פעמיים בשבוע ולהישאר איתה עד שעה וחצי (ניתן גם להוסיף יותר סוכר). 

ממליצה לשטוף את המסכה מהשיער עם מים פושרים. לאחר השטיפה
ניתן לחפוף עם כל שמפו שתרצו ולהזין את השיער עם המסיכה הרגילה 
שלכם.




התחלתי את התהליך על מנת לעצור את הנשירה שהייתה לי לאורך זמן כה רב.
להלן כל התהליך בפירוט רב:

טיפול ראשון 23.1.2015
הכנתי מסכה על פי המתכון במדויק, מרחתי על כל הקרקפת, כשאני יוצרת 
שבילים כפי שעושים בצביעת שורשי השיער.
5 דקות לאחר מריחת המסכה הראש התחיל לשרוף, אך מאחר והכאב היה
נסבל נשארתי עם המסכה חצי שעה בדיוק.
שטיפת המסיכה - לא משנה אם שטפתי את השיער עם מים חמים, פושרים 
או קרים, הראש פשוט כאב כאילו חטפתי מכה בכל חלק בראש (גם סירוק
השיער כאב, כך שאין מה לדבר על ייבוש במייבש או פן).
לא היה שינוי בכמות נשירת השיער  הרגילה אצלי (המון).

טיפול שני 30.1.15 
הראש התחיל לשרוף מיד שסיימתי למרוח את כל השורשים, אך נרגע אחרי
כ- 15 דקות.  
המתנה - חצי שעה עד לשטיפה וחפיפה.
שטיפה -  חשתי בכאב* (מעין כאב של מגע מים בכוויה) עד שכל המסיכה
נשטפה מהשיער עם המים.
לא היה כל שינוי בכמות הנשירה.

טיפול שלישי 7.2.15 
קצת פספסתי עם התאריכים ועבר קצת יותר משבוע.
הפעם הראש התחיל לשרוף אחרי 8 דקות בערך, אבל כמעט ולא הורגש.
בזמן השטיפה לא כאב ואני נשארתי עם תחושה שאולי משהו לא עובד.

טיפול רביעי 15.2.15
הוספתי כפית סוכר נוספת והראש התחיל לשרוף כמה דקות לאחר סיום 
המריחה. בזמן השטיפה חשתי בכאב*.
שימו לב שלא ייפול גוש מהתערובת על העורף כי זה שורף מאוד.
הנשירה לא פסקה ולא התמעטה. 
במשך יומיים סבלתי מגירודים בלתי מוסברים בקרקפת והחלטתי לחפוף
את שערי שוב. להפתעתי לא הייתה נשירה!

23.2.15 - צביעת שיער
מתוך הצורך לצבוע שורשים, ויתרתי הפעם על הטיפול במסכה.
בזמן צביעת השיער גיליתי צמיחה חדשה ולמעט שערות בודדות,
לא הייתה נשירה.

טיפול חמישי 6.3.15
זהו הטיפול החמישי בהפרש זמן גדול מהפעם הקודמת.
למעשה כבר אין לי נשירה. חזרתי לכמות הראשונית של המרכיבים.
הראש שרף כמעט כמו בטיפול הראשון.
לא הייתה לי נשירה בזמן החפיפה ועד לזמן כתיבת מילים אלו, אין
לי נשירה כלל. מרוצה מאוד!!



אני משערת כי כל התחושות/ כאבים, השפעה ותוצאות משתנות
מאחד לשנייה, כך שייתכן ואתם תחוו את אותו התהליך באופן שונה.
גם אחותי התחילה את התהליך אך השתמשה רק בכף אחת גדושה
של אבקת חרדל, כך שהתערובת עדיין סמיכה אך פחות "גושית".
בניגוד אלי, היא לא הרגישה כאב בזמן שטיפת השיער ולכן ניסיתי גם
אני את המסכה שהיא הכינה:
המריחה נוחה יותר והראש שרף בזמן ההמתנה (חצי שעה) באותה מידה.
* שטיפה - אכן, קל יותר וללא כאב (שטפתי עם מים פושרים).
עדכון: אצל אחותי לא הייתה השפעה בנשירת השיער והיא ויתרה על המשך הטיפול.

אתם מוזמנים להמשיך ולעקוב  אחרי גם בפייסבוק או באינסטגרם
ניתן גם להירשם לקבלת עדכונים בדוא"ל.


13 תגובות:

  1. נשמע כמו רעיון ממש טוב, אבל אני לא אשקר, הכאבים שאת מתארת קצת מלחיצים אותי וזה הדבר היחיד שמונע ממני לנסות..
    אבל שמחה לשמוע שזה עבד בשבילך, כל הכבוד! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. חחחח כן, באמת הלחצתי בפוסט. כנראה שהכאב בזמן השטיפה קשור לכמות אבקת החרדל, כי כאשר השתמשתי בתערובת שאחותי הכינה, זה לא כאב (בשטיפה). אם יש לך נשירה, שווה לנסות פעם אחת ולראות איך את מרגישה עם זה.

      מחק
  2. היי, האם זה גורם לשער שנשר לצמוח בחזרה?
    ניסיתי תקופה ארוכה את מסיכת החילבה אבל ללא תוצאות ממשיות, הולכת לנסות את זאת :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אצלי יש צמיחה חדשה, אז אני משערת שכן. בכל מקרה זה יעצור את הנשירה. בהצלחה. ספרי לי בעוד חודש אם זה עבד.

      מחק
  3. תודה על תשובתך. ניסיתי להשיג אבקת חרדל אך ללא הצלחה, בסיף אחד של טיב טעם היתה אבקת חרדל יקרה כ30 שח למאה גרם. תוכלי לומר לי באיזה סניף רכשת את האבקה כמו כן האם זה יעבוד עם גרגרים שאטחן לבד לאבקה? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסיתי לטחון גרגרים, אבל אני זוכרת שבהוראות שאני מצאתי בפייסבוק נאמר שלא לטחון גרגרים. אני מצאתי את האבקה בסניף ראשון לציון.

      מחק
    2. גם אני חיפשתי בטיב טעם ובסוף מצאתי. נמצא ליד כל החרדלים בקופסאות, רק שממש בקושי רואים. קניתי גם בשקית קטנה כמה שקלים. שווה לחפש, כי ששואלים הם מציעים לטחון. אני קניתי בטיב טעם בפולג

      מחק
  4. יכול להיות שהמסכה לא שורפת?ועוד שאלה,האם את מורחת על כל השיער כמו שהיא מורחת בסירטון?או עושה שבילים?כי עם השבילים ממש הסתבכתי!
    תודה מראש!(:

    השבמחק
    תשובות
    1. המסכה אמורה לשרוף. שימי רק בשבילים ולא נורא אם את לא ממלאה כל שביל ושביל (זה אפשרי רק אם מישהו אחר עושה לך את זה). פשוט תזיזי את השיער ותמרחי עם האצבע כך שתרגישי שאת נוגעת בקרקפת.

      מחק
  5. אהלן, מה נסגר עם אחותך הטיפול כן הצליח בהורדת המינון לכף אחת חרדל?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא. זה לא עבד אצל אחותי והיא הפסיקה את הטיפול.

      מחק
  6. שלום רותי,
    כבר לפני שנה עשיתי את המסכה וראיתי באמת שינוי גדול.
    אממה... אני שחרחורת.כבר לא צעירה ויש לי קצת שיער לבן מעל המצח וברקות.
    אני צובעת עם צבע טבעי באבקה שקניתי בביוטי קאר וצריך רק להוסיף מים. הצבע מכסה יותר טוב מצבע כימי רק את האיזורים הלבנים בגלל שיש לי שיער לבן קריסטלי שלא תופס צבע.
    מה ששמתי לב,שאחרי מסכת חרדל,כל הצבע יורד.
    איך אפשר להתגבר על זה?
    כאילו - זה או זה או זה....
    נכון שעם הצבע הזה אפשר להשתמש גם יום יום וגם על שיער צבוע בצבע כימי או חינה.אין ריאקציה.
    אבל זו ממש בעיה (בגלל הטירחה שבדבר).ידוע לך על זה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן, זו בעיה. אני באופן אישי פשוט נמנעתי משימוש בצבע לשיער. ואין לי עצה לתת לך לצערי.

      מחק