זה לא סוד שאני אף פעם לא מצליחה להניח צלליות למרות
ניסיונות חוזרים ונשנים, לכן השיעורים הבאים היו חשובים
לי מאוד. בכל שיעור למדנו טכניקות איפור עיניים שונות
כמו מעושן קלאסי, C חיצוני מעושן ואחרים.
אז נתחיל מהטעות הכי גדולה שלי (וכפי הנראה של עוד כמה כמוני) - צלליות
לא מורחים אלא מניחים. כן, מעולם לא הקדשתי תשומת לב למילה הזו שחוזרת
על עצמה בכל כך הרבה פוסטים. מיד בהדגמה הראשונה של המורה, קלטתי
את הטעות.
מאחר ורוב שיעורי העיניים מבוססים על שיטות וטכניקות איפור מעושן, אני
מרכזת את עיקרי הדברים:
איפור עיניים בטכניקה "מעושן קלאסי" מתאימה לכל סוגי העיניים אך בחירת
הצבע (כהה/ בהיר, בינוני) והזווית (חד/ מטושטש) היא משמעותית.
בשיעור זה למדנו את הטכניקה, הדגשת קו ריסים תחתון ואיפור מעקה העין.
מאחר והמטרה באיפור עיניים (בתחום הביוטי) היא להרחיק, להגדיל וללכסן את
העיניים כלפי מעלה בהתאם למבנה האידיאלי ישנם מספר אזורים אשר יהוו את
ה"גבולות" בכל טכניקות האיפור (חוץ מאזור ה- C הפנימי):
קו אלכסוני דמיוני מקצה הנחיר - סוף העין - סוף גבה
אם עוברים את גבול הגבה זה ייצור אשליה של עיניים נפולות.
ניתן לעבור מעט בצורה עדינה ולטשטש.
שקע העפעף/ קפל העפעף
הנחת צללית עד הבננה ואת כל היתר מטשטשים.
כאשר העפעף נופל מתעלמים מהבננה כי אינה קיימת במקרה זה.
הגבול הפנימי
אם מחליטים להשאירו בהיר. במידה ולא, הוא ייהפך להיות אזור תחילת העין.
טכניקת איפור "שליש בננה"/ "בננה מלאה" היא שילוב שני גוונים, כאשר
האחד כהה יותר מהשני. על גלגל העין תמיד יהיה גוון בהיר ובשקע העין גוון
כהה. גם בטכניקה זו יש להתאמת העיניים חשיבות רבה.
קצת על צלליות אבקה:
- מינרלי - פחות מבריק, שקוף יותר, עדין יותר.
- אבקה רגילה - מרוכז יותר.
- HD - הנחה/ הדבקה על מייקאפ (רטוב). את האפקט המיוחד ניתן לראות רק בצילום איכותי.
מסגור העין בחלקה העליון נעשה בטכניקת "הדגשה מלאה של קו הריסים העליון".
איפור מעושן "מניפה" - שילוב 4 צבעים (מאט בלבד) במעברים המתמזגים אחד
בשני לאורך העין, מהכהה יותר בזווית החיצונית של העין עד לבהיר יותר בזווית
הפנימית.
איפור "מעושן עולה" - שילוב של 4 צבעים (מאט בלבד) במעברים המתמזגים
אחד בשני מקו הריסים העליון (הצבע הכהה) עד לאזור הצמוד לגבה (הצבע הכי בהיר).
טכניקה זו מתאימה רק לבעלות עיניים עם שקע עפעף מוגדר ושטח גלגל עין רחב.
מה למדתי?
למדתי ש...
- עפרון גליטר אסור להניח במעקה העין.
- איפור מעקה העין העמיד ביותר הוא באמצעות איילינר ג'ל.
- במטרה לשמור על עמידות עפרון עיניים במעקה העין יש להניח עליו גם צללית.
- צללית אבן מאט בעלת פיגמנט חזק ומרוכז, צללית משי פחות פיגמנטית ועדינה יותר.
- צללית אבן מאט יבשה ונוחה לטשטושים.
- טשטוש צללית משי מפורר אותה (טשטוש גבולות אפשרי בטפיחות קלות).
סיכום:
מבנה אידיאלי לעין - שקד.
מטרה - להגדיל, ללכסן, להרחיק, להבליט.
צבע כהה סביב העין - מגדיל, משקיע, מקרב.
צבע בהיר סביב העין - מקטין, מבליט, מרחיק.
מעקה עין בהיר - מגדיל, משמר צורה (של העין).
מעקה עין כהה - מקטין, מלכסן.
שליש קו ריסים - מלכסן.
קו ריסים מלא - מגדיל, משמר צורה.
הפרטים החשובים באיפור לפי סוגי עיניים:
- קטנות - מעושן כהה, מעקה עין לבן.
- גדולות - מעושן בהיר, מעקה עין כהה.
- קרובות - מעושן בינוני/ בהיר, שליש תיחום.
- רחוקות - תיחום מלא.
- שקועות - מעושן בהיר, תיחום קו ריסים, בחלק התחתון אין מגבלה.
- בולטות - בהיר עד בינוני, מעקה עין כהה, שליש תיחום.
- עגולות - מעושן בינוני/ כהה, מעקה עין שחור כהה רק שליש, תיחום ריסים שליש בלבד.
- בוכיות - תיחום כהה ושליש מעקה עין.
- עפעף נופל - מעושן כהה/ בינוני, תיחום עליון תלוי במידה בה העפעף נופל.
לשיעורים הבאים החלטתי להתארגן עם צלליות איל מקיאג' נוספות.
להלן סידור הפלטות המחודש שלי:
ברכישה זו נהניתי גם מבונוסים של מזוודת איפור קטנה (במחיר 30 ש"ח) ותיק איפור
חביב מתנה.
בשיעור הבא - איילינר וריסים מלאכותיים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה